Sfecla roșie: bem sucul sau o gătim? Voi știți cum să o consumați?

Despre beneficiile sfeclei roșii asupra sănătății cu siguranță fiecare dintre noi am auzit câte ceva. Știm că este o sursă de vitamină B, folați, mangan, potasiu, vitamină C, magneziu, fier și lista ar putea continua. 

Efect antioxidant, antiproliferativ și antiinflamator

Un studiu realizat în Italia și publicat în luna mai a anului curent arată faptul că sfecla elvețiană (Beta vulgaris Cicla) și sfecla roșie (Beta Vulgaris rubra) au efecte antioxidante, antiproliferative și antiinflamatorii importante.

La sfecla elvețiană efectele benefice se datorează conținutului de:

– apigenină

– vitexină

– vitexin-2-O-xyloside

– vitexin-2-O-rhamnoside

La sfecla roșie efectele benefice se datorează conținutului de:

– betaxantine

– betacianine

Vitexin-2-O-xyloside în combinație cu betaxantinele și betacianinele au acțiune antiproliferativă la nivelul sânilor, ficatului, colonului, vezicii biliare. Aceste 3 elemente consumate pe perioada tratamentului convențional pentru cancer reduc toxicitatea tratamentului și scad rezistența celulelor canceroase la tratament.

Bem sucul sau o gătim? Cum ne bucurăm mai mult de beneficii?

Hipertensiune arterială este un factor de risc major pentru afecțiunile cardiovasculare și este întâlnită la aproximativ un miliard din populația globului. Este demonstrat științific faptul că o dietă bogată în fructe și legume ajută la scăderea valorilor tensionale. Un studiu publicat în anul 2016 în revista „Journal of human hypertension” a avut ca scop investigarea efectelor antihipertensive ale consumului de suc de sfeclă roșie (250 ml/zi) comparativ cu consumul de sfeclă roșie preparată termic (250 g/zi). S-a observat o scădere a HDL- colesterol, LDL-colesterol și a colesterolului total după consumul de suc de sfeclă roșie, efect absent însă la cei care au consumat sfecla preparată termic. Efectul antihipertensiv a fost mai intens după consumul de suc de sfeclă roșie.

Voi cum consumați sfecla rosie ? Aștept părerile voastre.

Surse:C-Glycosyl Flavonoids from Beta vugaris Cicla and Betalains from Beta vulgaris rubra: Antioxidant, Anticancer and Antiinflammatory Activities – A Review : https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28464411

Improvement of hypertension, endothelial function and systemic inflammation followinf short-term supplementation with red beet (Beta vugaris L.) juice: a randomized crossover pilot study- https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/27278926

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *