De unde luăm iod dacă nu conumăm sare iodată?

Iodul este unul dintre mineralele importante care trebuie să se regăsească în dieta noastră în cantitățile necesare organismului. Glanda tiroidă este organul care are cea mai mare nevoie de iod pentru sinteza hormonilor tiroidieni, hormoni cu numeroase roluri în organism. În lipsa iodului apare o creștere în volum a glandei și o secreție insuficientă de hormoni (hipotiroidism).

Necesarul zilnic de iod: 

  • Adulți: 150 microgr/zi 
  • Femei însărcinate: 220 microgr/zi
  • Femei care alaptează : 290 microgr/zi

Dar care sunt cele mai bogate surse de iod? Ținând cont de faptul că multe persoane aleg să consume sare neiodată și trebuie să știe de unde își pot procura iodul

  1. Algele – cantitatea de iod depinde de tipul de alge, regiunea de proveniență și modul de gătire; conțin vitamine, minerale și nu au multe calorii; Kombu kelp: contine 2,984 mcg iod/gram – 2 % din doza zilnică recomandată; Wakame: algele provenite din Asia au o cantitate mai mare de iod comparativ cu cele din Australia sau Noua Zeelandă; conține 66 mcg iod/gram – 44 % din doza zilnică recomandată; Nori: 16-43 mcg iod/gram – 11-29 % din doza zilnică recomandată 
  2. Codul: un pește care conține puține lipide și puține calorii dar care este bogat în minerale, inclusiv în iod: 85 g cod conțin 63-99 mcg iod- 42-66 % din doza zilnică recomandată 
  3. Lactatele: Laptele: cantitatea de iod depinde de sursa laptelui; un pahar de lapte conține între 59 si 112 % din doza zilnică decomandată; Iaurtul: poate furniza aproximativ jumătate din cantitatea de iod recomandată pentru o zi; Brânza: cea de vacă este o sursa foarte bună de iod- o porție conține 65 mcg
  4. Sarea iodată– un sfert de linguriță aduce 71 mcg iod- 47 % din doza zilnică recomandată 
  5. Creveții: 85 g creveți conțin 35 mcg iod- 23 % din doza recomandată 
  6. Tonul: 85 g ton conține 17 mcg iod- 11% din doza recomandată 
  7. Ouăle: 1 ou mare conține 24 mcg iod- 16% din doza zilnică recomandată 
  8. Prunele uscate: o sursă bună pentru vegetarieni: 5 prune uscate conțin 13 mcg iod- 9% din doza zilnică recomandată
sursa : www.healthline.com/nutrition/iodine-rich-foods#section9
sursa foto: Wikipedia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *